Hai.... jemput baca cerita Yang Terstimewa saya
RSS

Wednesday, 26 January 2011

Budak kecik tak nak pegi sekolah..

video

Hari ni, seperti biasa hasif pergi sekolah.. Dari rumah dia memang hepi sangat. Jalan2 sana-sini dgn beg sekolah dia tu..  (rujuk video ye..). Hmm..isi beg sekolah hasif : 2 keping pampers, saputangan, 2 paket biskut oat krunch, 1 botol susu (6 oz) & 1 botol ribena (4  oz). Cam nak pegi sekolah lama je kan..padahal 1 jam je.. :)

Sampai sekolah masa parking kete, semua ok lagi.. Cam semangat je nak masuk kelas..


Tapi, naik aje tangga ke kelas, dia start tak nak jalan. Beratkan badan & nangis2. Protes tak nak masuk kelas agaknya.. Maklumlah..masuk kelas je, ibu terus hilang. So, bila ada bau kelas je, jadi alergik la dia..hihi..



Nak tak nak, terpaksa tinggalkan dia jugak.. Dalam kelas tetiba tangisannya semakin perlahan.. tp mulut masih cebik2 lagi.. Mungkin terkujat kot tgk org lain lagi kuat suaranya bila nangis.. So, aku berlalu dgn senang hati. Abis aktivititi, teacher Hasif menunjukkan 'thumb up' kepadaku memberitahu hasif sgt bagus memberi kerjasama. Awal2 kelas, dia sedikit blur.. lama2 ok... Syukurla.. belajar baik2 selalu ye Sif.. & behave yourself... Nanti semua org sayang tau!


 Salam mesra,


Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

22 komen:

ROSNAJIHAH said...

alala..comeynye hasif nih..hikhk.cian dia xnak pisah ngan mama dia..ololo..hasif budak pandai n baik kan..

ieda said...

comel ja sangkut beg kat belakang tu..bila nangis2 tu yg tak sampai hati nak tinggalkan...kesian tengok.

maza said...

hahaha... sudah pandai memberontak!

mujur juga dia mcm tu aje..
kalau dia hari2 minta dipujuk dgn KFC.. mau bengkok kepala lutut... hahahha

Syahida said...

hehe comel.sempat plak ibu snap gambar ye :)

Jue-Isteri_Ibu said...

mmg comel hasif dgn beg nyer tu..hasif sekolah kat maner azma..

Azma said...

@ROSNAJIHAHsayang sangat kat ibu dia ni, tu yg tokleh tggl tu..hihi..

Azma said...

@ieda tu la ieda..kena keraskan hati slalu bila dia jd gitu. Kalau x, mau ngan ibu skali join kelas..

Azma said...

@mazaberani mintak KFC bila ngamuk!!! Mau lebam satu bdn kena cubit ngan ma..haha..

Azma said...

@Syahida sbnrnya mmg dah plan nak buat entry ttg dia pegi sekolah. Dah siap2 ngan kamera awal2 lg.. Rupanya gmbar yg dapat gmbar dia x nak pegi sekolah, jd entry terpaksa bertukar tajuk la.. :)

Azma said...

@Jue-Isteri_Ibuhihi..saya pun suka tgk.. cute je.. (puji anak sndri nampak..;D ). Dia sekolah kat KIWANIS Jue..

Bicara hati ibu aisya said...

Amboi...comelnya budak tecit nih nak g school.siap ngan bag lagi.Aisya nak ikut hasif boleh?Kata nak main kejar-kejar sama-sama (hihihi...kompom ar aisya kalah)xmau nangis-nangis g school tau.hasif kan nak jadi budak bijak.

ummuharithasif said...

alala..cutenya hasif galas beg...gaya nangis pn sgt comel.. rajin2 g skolah ya hasif,jgn nangis2..hasif kn bdak pandai ;)

amdang81 said...

Apalah si ibu ni. Anak menangis, dia sibuk ambik gambar plak. Hehehehe. Nak kena telefon talian NUR ni.

Azma said...

@Bicara hati ibu aisya tok leh main kejar2 lagi, main jalan sama pegang tangan boleh la.. hihi..

Azma said...

@ummuharithasifgaya nangis pun comel acik??? hehe.. comel sbb asif nangis tutup muka ye..

Azma said...

@amdang81 ahakss... kamera kat tangan, suh hasif berjalan dia x mahu pastu dia henyak punggung kat lantai.. Akak pun biarkan aje.. Dlm masa yg sama terus jadi 'camerawoman' :D. Tak berhati perutkan ibu hasif nih!! huhu..

Min said...

hasif tetap comel walaupun ngamuk2... cik min doakan hasif suke g sekolah pas ni ye sayang...! belajar rajin2, bole jadi pandai...

Azma said...

time kasih cik min.. doa slalu2 tau, ibu mesti suka.. :)

ummu uswah said...

ALHADULILLAH. SEMOGA TERUS RAJIN KE SEKOLAH PAS NI.

NAK DAPATKAN MACBOOK PERCUMA DAN RM500 http://anak-teladan.blogspot.com/2011/01/dapatkan-macbook-percuma-di-sini.html

papabear said...

Pasha susah betul nak suruh mandi pagi. pastu dah mandi susah betul nak suruh stop mandi... :P

Mawar said...

azma,

siannya tgok dia nangis. tp azma jgn mudah trpedaya, anak2 kita ni w/pun kecik pandai je brlakon nk amik prhatian org, dpn kita ibunya ni mmg gitu, tp time kita tkde dia ok je...

aida said...

he he macam daniel pulak dah sekolah setahun pun masih menangis lagi bila dihantar. meronta2 tu sampai cikgu punkena pegeng kuat2. huhuhu... feninglah fening....