Hai.... jemput baca cerita Yang Terstimewa saya
RSS

Monday, 21 June 2010

Hasif & baby liptrainer patakara

Sepanjang 2 mggu cuti sekolah ni, aku sekluarga balik kg kat KB & juga temerloh.. syoknya.. dan lagi syok bila tgk hasif banyak berubah skang ni.. dia dah pandai buat mimik muka..kelip2 mata bila tgk org.. apa lagi makin aktifla pak sedare & mak sedare dia duk kacau2 dia.. suka sgt tgk mata hasif tu terkenyit2 kat diaorg agaknya..haha..tp x dpt nak upload gambar sbb bila si hasif ni buat mimik muka tu, tepon ntah kat mana2..x sempat nak ambil gambar.. selain tu dia jugak pandai merajuk bila asyik kena kacau je.. tunduk je bila start merajuk. Bila dah sedih sgt, sambil tertunduk2 tu la.. dia menangis.

Mungkin ni kesan dari penggunaan baby trainer patakara tu kot. Dulu mulut dia senyap je... Skang, pot pet, pot pet..walaupun ntah apa2 yg dibisingkannya. Kadang2 terdengar jugak sebutan2 yg omputih panggil 'jargon' kalau x silapla... sebutan tu macam betul tp macam x betul..hihi..jgn konpius.. si hasif ni kadang2 dapat dengar dia sebut ayah & ibu.. tp bila suruh ulang balik, x kluar apa yg dia sebut tu. Sebutan dia tu pun seolah2 macam x sengaja terkeluar je bukannya sbb pandai sebut.. tp selalu gak la boleh dengar.

Skang, hasif dah boleh kunyah nasi keras cam kita makan tu..aku ni malas skit...(bukan skit, banyak sbnrnya.. :D), slalu x de idea nak masak bubur apa tuk dia. so, bila dia dah boleh makan skali ngan kami, senang skit rasa.. cuma make sure ada sayur khas tuk dia la..kalau tak, x mkan sayur la jawabnya..

Oo ya..baby liptrainer patakara tu tak dapat cari kat farmasi. Kalau ada pun farmasi kat Jepun je kot sbb barang tu asal dari sana..haha...  Aku memang galakkan sangat2 beli alat ni. Walaupun mahal skit (sbb alat tu kecik je, tuk sumbat dalam puting susu anak), berbaloi....korang boleh baca banyak lagi tentang alat ni kat website ni



Baca testimonial dia skali yek. Nak cari alat ni aku ada contact no.nya.. Jgn bimbang, aku dah tanya tuan punya diri boleh ke aku letak nombor dia kat blog ni.. dia kata boleh sesangat.. 

                         Nombornya: 0122481208
                         Namanya   : Mrs Kim

Cumaaa....hihi..kena cakap omputih. Terbelit lidah aku nak speaking ngan dia.. Mula2 aku call dia, dia ckp omputih la. Aku terus tanya "can i speak in malay?" Terus dia jawab tak boleh. Menggelabah aku dibuatnya..huhu... Tapi dia ok, very polite.

Harga alat tu saja aku tak sure cos masa aku beli tu, aku mintak dia beli botol skali. Semua sekali masa aku beli tu RM110. Kalau ikut website dia, dia cadangkan guna dengan botol susu jenama pigeon. Bila aku guna, sebenarnya botol tu korang boleh guna apa2 jenama asal saiznya standard, bukan yg mulut besar tu... :) Cuma, putingnya korang kena cari betul2 sebab kalau saiznya cukup2 dengan alat patakara tu, menangisla anak korang nak menyusu..susu tak keluar la sbb lubang alat tu dah kena himpit..  Aku beli gak puting pigeon tapi tak sesuai utk alat tu. Ada 3 kali rasanya aku mencari puting yg sesuai last2 aku dapat kat tesco.

 Jenama apa tah..aku dah buang plastiknya. Nantila aku check kat puting tu nanti.... Ok, selamat mencuba...

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

7 komen:

Azma said...

Kengkawan, korang boleh menghubungi Mrs Kim tanpa perlu risau utk berbahasa Inggeris. Saya sudah tersalah faham, ingatkan Mrs Kim bukan Malysian dan tidak boleh berbahasa Melayu.

* Mrs Kim,maaf banyak2 ye..

Azma said...

Puting yang saya maksudkan dalam post di atas ialah puting jenama Pureen. Kalau ada sesiapa terjumpa jenis2 puting yg lain yg boleh digunakan, bolehla inform ye..

Azma said...

Lupa pulak, ada satu lagi info. Mrs Kim inform harga utk baby liptrainer (tanpa botol) tu RM88. Tak termasuk kos penghantaran rasanya.

Asz said...

salam azma ... nk tanya, Mrs Kim nih dok kat area mana?? coz i am so interested on buying liptrainer ni utk ammar ..

Azma said...

Mrs. Kim ni duk kat area Bukit Kiara kalau tak silap. Asz duk mana ye? Kalau jauh boleh mintak dia poskan aje..

Asz said...

saya dok ampang je ... xde masalah kalau nk jumpa dia area kl kann ... xpelah, i'll try to contact her and tanya lanjut pasal nih ... thnk u very much! ;)

Azma said...

sama2.. 'sharing is caring' :D